Thursday 31 January 2013

Tabahlah Duhai Hati




...Biarkan mata ini penat menangis..
..Biarkan diri ini diam membisu..
...Tidak perlu seorang pun tahu..
...jangan pernah tanya kemana aku..


.....Biar dugaan-dugaan ini....
....menikan-nikam jiwa ini....
......biar berparut sana sini.....
.......agar dapat ku dekati....
........Pemberi dugaan ini.....

...Sudah..
..biarkan aku bersama Tuhanku...
..Biarkan aku meluah hampa kepadaNya..
..Dia saja yang memahami segala tangisan aku..
..Segala tangisan jiwaku..

...Jangan pernah bertanya padaku...
...jangan pernah ganggu aku..
..aku benci kepalsuan...
..aku benci kepura-puraan..
..moga diriku murah dgn kemaafan...
..dan dilimpahi dengan rahmat Tuhan..
..untuk kembali mengumpul kekuatan..
di sepanjang perjalanan..
..menempuhi kehidupan..


No comments:

Post a Comment